Alla inlägg den 5 december 2007

Av djess - 5 december 2007 18:42



dagen började helt dumt. gick upp en timme för tidigt. vid sju ist för åtta. fatta irritationen hos en nittonåring som älskar att sova, som alla tonåringar, antar jag.

menmen. bara att bita ihop. språngmarsch ner till stationen. hinner köpa biljett (FYRTIO SPÄNN) och då säger ngn monton kärring i högtalaren att tåger är ungefär tjugo minuter försent. vilket i sin tur leder till att jag inte hinner till min körlektion, vilket i sin tur innebär att jag slängt FYRTIO JÄVLA SPÄNN RAKT I SJÖN! in på pressbyrån, tigga om att få låna telefonen, ringa till skolan och prata med bosse, palla debitera då. det löste sig. hem i regnvädret, ner i soffan under massa filtar, då ringde peter min körskolelärare och ville ha tillbaka mig vid fyra. okej sade jag.

efter ett tag ringde madde från vikarieexpeditionen, WOW, jobb imorgon. trevligt. ngt bra idag.


men när jag sedan insåg att jag bara har fyra kronor kvar på kortet utan en enda julklapp inköpt (jag har typ inga pengar alls, men ändå) fick jag en jävla knäpp. jag kan inte låna pengar, vi vet ju alla att man behöver vartenda korvöre man har till julklappar, julskitmat och julrövpyssel. BAH. jag har fyra kronor. jag får köpa femtioöres tuggummi och ge. fast..de kostar en krona nu så det är rätt kört.


en annan anledning till min irritation och surmulenhet är att jag inte ätit ngt sedan frukost så illamåendet kom på bussen hem, det har gått exakt två veckor sedan jag blev utkastad.


plus en del annat som ligger och ruvar.

usch..

Ovido - Quiz & Flashcards