Direktlänk till inlägg 12 januari 2009

JAG ÄR TRÖTT PÅ RUBRIKER.

Av djess - 12 januari 2009 16:10



hemma från fyra timmars jobb. de försvann på ingenting. helt plötsligt var klockan fyra och jag blev ivägkörd av sanna. inget konstruktivt gjort idag.

jag har mest fått hålla händer, berätta om kroppens nycker och förklara färgerna i mitt hår. jag har faktiskt ritat också, samt kommit fram till att jag skall köpa en målarbok och tusch. det är jättebra avkoppling för mig.

när jag inte vill tänka och ishallen är stängd så finns ju målarboken!


det är lite som bultbrädan och den röda bollen.

tillbaka till barnstadiet, jess.

inte för att jag ngnsin kommit därifrån.



abbe hade ingen bra dag idag. det började rätt bra, vi snackade skit och åt mellanmål. sedan snubblade jag över honom ute på skolgården. han talade om för mig att han var en liten kille. vadå, sade jag, hur menar du nu abbe?

jo, sade han, jag säger att jag är en liten kille! jag kunde likväl varit en av nollorna, SÅ liten är jag!

det hade precis slagit honom att han var relativt liten till växten för att vara hela tio år.


då satte jag mig ner och förklarade för honom att han inte är särskilt liten. i mina ögon var han precis lagom. sedan började jag berätta om hur trixig kroppen är, att helt plötsligt skjuter den i höjden.

vidare berättade jag om min bror som var minst av alla väldigt länge, till slutet på högstadiet, då han sköt iväg och blev längst av alla.

detta muntrade upp abbe såpass att han kunde börja kasta sin tennisboll mot tegelväggen igen.


därefter tog det inte lång tid innan abbe bröt ihop på allvar. han var jätteledsen över ngt och gömde sig i sin koja. jag kröp in bland kuddarna och frågade vad problemet var, men han ville såklart inte prata om det. det hade ändå redan hänt för två år sedan.


det visade sig tillslut när han faktiskt ville berätta, att hans flickvän flyttade till stockholm för två år sedan och nu hade hon träffat ngn ny och det gjorde jätteont i honom att det inte var han som gällde längre.


snacka distansförhållande, aldrig ses för den delen heller.

så. abbe var ledsen. hon hade tydligen sagt att hon inte ville träffa honom mer heller när hon kommer hit på sommaren och hälsa på.

då sade jag till abbe att det skall han inte bry sig om. om ngn inte vill träffa en så fin kille som honom så skall man inte bry sig om det. då är det inte värt det.



när jag gick hem var han fortfarande nere.

jag hade ingen aning om att hjärtat kunde värka sådär när man var tio år.


förutom de två stora problemen i abbes värld så har det varit en bra, men kall, dag.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av djess - 2 februari 2009 15:13

  vi gör såhär istället; denna bloggen får stå kvar tills alla mina läsare hittat till den nya.         http://jesswylde.blogg.se   ses där.   ...

Av djess - 13 januari 2009 13:14

    det är så bra att jag vill gråta:    

Av djess - 13 januari 2009 12:48

    jag och min bror snackade könsneutrala namn en dag. att det vore rätt coolt om jag hade hetat charlie. typ. eller sam. som förkortning ni vet.   då kom han tänka på en tjej i karlshamn. hon heter charlie frank.   frank är hennes efternamn. DET ty...

Av djess - 13 januari 2009 12:40

    jag skall ut och springa. men jag har inte kommit ngnstans än. vad jag vet. jag sitter här och snurrar på pysens stol, sörplar kaffe och lyssnar på nikola. jag hittar tusen saker att göra istället för det jag borde. dessutom är jag trött. då kän...

Av djess - 13 januari 2009 12:14

    nikola sarcevic - roll, roll and flee

Ovido - Quiz & Flashcards