Direktlänk till inlägg 21 februari 2008

ÄR DU ETT SKÄMT ELLER ÄR DU VERKLIGEN SÅ SJUK SOM DU UTGER DIG FÖR ATT VARA?

Av djess - 21 februari 2008 22:03



för ett bra tag sedan snubblade jag över en blogg. det är om en tjej som skriver om sin vikt. i stort sett. hon lider av anorexi. och vissa gånger får jag klart och tydligt för mig att hon driver med oss alla som läser. att det är ett sätt att få uppmärksamhet, kanske provocera. medan jag andra ggr är helt säker på att hon är fullt allvarlig.

i vilket fall, hennes problem är inte mitt problem och jag har inte för avsikt att göra det till mitt. jag bryr mig inte det minsta om henne eller hennes sjukdom. för ja, det är en sjukdom. ni är dumma som påstår ngt annat. och det är oerhört svårt att ta sig ur.


det jag hänger upp mig allra mest på i bloggen är kommenterarna.

'gå och dö, du är så patetisk, du vill bara ha uppmärksamhet' 'är du död än?' och så vidare. men det som är allra värst är de som stöttar henne i det hon gör. för OM hon talar sanning så håller hon på att ta livet av sig. och de peppar henne. liksom..jag finner inga ordentliga ord för hur upprörande jag tycker det är.

som om jag skulle uppmuntra min vän från att hoppa från en byggnad.

'kom igen, gör det! du vill ju så gärna, hoppa. det går över på ett kick, sedan finns du inte mer, heja!'


jag blir inte klok på hur man kan uppmuntra ngn som utger sig för att vara så svårt sjuk.


läs själva och fundera på ifall hon verkligen är allvarlig. jag vet inte..och frånochmed nu struntar jag i den bloggen.

stay strong, starve on - http://must-be-thin.bloggagratis.se/

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av djess - 2 februari 2009 15:13

  vi gör såhär istället; denna bloggen får stå kvar tills alla mina läsare hittat till den nya.         http://jesswylde.blogg.se   ses där.   ...

Av djess - 13 januari 2009 13:14

    det är så bra att jag vill gråta:    

Av djess - 13 januari 2009 12:48

    jag och min bror snackade könsneutrala namn en dag. att det vore rätt coolt om jag hade hetat charlie. typ. eller sam. som förkortning ni vet.   då kom han tänka på en tjej i karlshamn. hon heter charlie frank.   frank är hennes efternamn. DET ty...

Av djess - 13 januari 2009 12:40

    jag skall ut och springa. men jag har inte kommit ngnstans än. vad jag vet. jag sitter här och snurrar på pysens stol, sörplar kaffe och lyssnar på nikola. jag hittar tusen saker att göra istället för det jag borde. dessutom är jag trött. då kän...

Av djess - 13 januari 2009 12:14

    nikola sarcevic - roll, roll and flee

Ovido - Quiz & Flashcards