Direktlänk till inlägg 2 mars 2008

NU ÄR DU VUXEN.

Av djess - 2 mars 2008 02:08


jag fyller snart tjugo år. när jag fyllde arton sade man till mig att nu, nu jävlar är du vuxen, nu får du rösta och köpa folköl, cigg och snus, nu jävlar är du vuxen! men det fanns undantag, du var ju trots allt en tonåring fortf och de är ju jävligt opålitliga, right. de gör lite som de vill, lite rebelliska, osäkra, osänkbara, hela den biten, det är fylla, det skall knullas, det skall svinas. trots detta, dessa tonårstendenser räknas man som vuxen, litegranna, sådär lagom på en höft.


jag fyller snart tjugo år. efter det kan jag aldrig skylla mina bravader på att jag faktiskt inte är mer än tonåring - om jag skulle vilja. jag har ingen återvändo. när jag fyller tjugå, DÅ är jag vuxen. det är så. alla säger det. jag vet inte.

jag har inte märkt ngn skillnad från sexton till idag, ungefär, mer än erfarenheter rikare, lite mer vett och sådär, ni vet. men jag känner mig inte äldre än sexton.


jag har ingen aning om vad det egentligen handlar om. det där med vuxen. jag har äldre vänner, på samma nivå som mig - eller jag på samma nivå som dem?

jag har en tretton år äldre pojkvän, utan större komplikationer åldersmässigt. det där med vuxen..är det när man går från nitton till tjugo? när man betalar sina första räkningar? får ett eget hemnr och sin första tvättid? är vuxen att skaffa en hund, en villa, gifta sig, få barn? vad är det? är vuxen en känsla? som att vara kär, man bara vet att nu, nu är jag här. vuxen.


är man inte äldre än vad man känner sig? är man inte så vuxen som man vill? är man vuxen bara för att man får köpa sprit på systemet?


jag förstår inte. men jag vet att om ungefär tre månader så är jag garanterat klassad som en vuxen och jag är inte säker på hur jag skall leva upp till dem förväntningarna.

annat än att vara den jag är nu. för i längden är jag rätt vettig. och om det är vuxet,det vetifan.

 
 
Ingen bild

jenno

3 mars 2008 14:58

jag känner mig vuxen i vissa situationer, oftast har de med barnen att göra, men väldigt ofta känner jag mig inte alls vuxen. vuxen är något tråkigt och allvarligt låter det som.
när jag var 20 var jag absolut inte vuxen! och jag ser inte på 20-åringar som vuxna, så du kan lugnt göra bort dig o göra dumma saker o skylla på att du bara är 20 :p

 
jess

jess

3 mars 2008 16:10

vuxen låter himla tråkigt. jag tror vuxen innebär ett visst ansvarstagande och hur man handlar i vissa situationer, utöver det så är man nog i ständig kontakt med barnet inom sig. fan. så smart det där lät. 8)

skönt. iofs brukar jag inte skylla mina dumheter på min ringa ålder, jag brukar inte skylla bort dem övht. men skönt och veta att OM jag vill så kan jag fortf.

http://djess.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av djess - 2 februari 2009 15:13

  vi gör såhär istället; denna bloggen får stå kvar tills alla mina läsare hittat till den nya.         http://jesswylde.blogg.se   ses där.   ...

Av djess - 13 januari 2009 13:14

    det är så bra att jag vill gråta:    

Av djess - 13 januari 2009 12:48

    jag och min bror snackade könsneutrala namn en dag. att det vore rätt coolt om jag hade hetat charlie. typ. eller sam. som förkortning ni vet.   då kom han tänka på en tjej i karlshamn. hon heter charlie frank.   frank är hennes efternamn. DET ty...

Av djess - 13 januari 2009 12:40

    jag skall ut och springa. men jag har inte kommit ngnstans än. vad jag vet. jag sitter här och snurrar på pysens stol, sörplar kaffe och lyssnar på nikola. jag hittar tusen saker att göra istället för det jag borde. dessutom är jag trött. då kän...

Av djess - 13 januari 2009 12:14

    nikola sarcevic - roll, roll and flee

Ovido - Quiz & Flashcards