Direktlänk till inlägg 27 september 2007

genomskinlig blir jag.

Av djess - 27 september 2007 23:50


nu är jag hemma. det är skönt. eller. det är skönt på samma gång som man saknar det man lämnat. norrköping var sött. farbror jessica, ankor, isbitar och bubbelbad. öl och musik, kel och fotboll, fet mat och för många cigg.

det blir bra. det går bra ändå.


imorgon skall det firas. hanna blev tjugo. och så var det visst bara jag kvar.

men jag skall vara nykter. följa med på middag, kanske ta en öl, sedan hem. jag vill vara kry i kropp och huvud när serien drar igång i hockeyn. det kommer bli grymt najs.



min dag har tillägnats kent och lars winnerbäck. och helt plötsligt mår jag därefter. ni vet vad jag pratar om, ni som knarkar dem, liksom jag. det där egendomliga måendet.

den svarta klumpen som finns där, alltid, men känns som mest när jockes röst borrar genom bröstet, när lasses texter flyttar in i hjärtat.



typ.


nu kom katten. dags för kel.

 
 
Ingen bild

Lotta E

28 september 2007 08:50

Vägrar vara anonym! :) Har just läst din blogg. Du finner ord som jag inte kan. *beundrar*
Winnerbäck...en trevlig figur...*antar* musiken gudomlig dock. Lyssnar just på hans nya album Daugava" gottigt!
Ang din tandtjofräs, helt övertygad om att du blev jättevacker. Du var vacker innan oxå. Hoppas det skänkt DIG glädje dock. Det viktigaste. Nu somna till Winnerbäcks ljuvliga toner. önskar dig gott. kram Lotta

 
jess

jess

29 september 2007 12:49

hej! känner vi varann? :O
annars så, kul att du gillar bloggen, fortsätt gärna att läsa. :)

http://djess.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av djess - 2 februari 2009 15:13

  vi gör såhär istället; denna bloggen får stå kvar tills alla mina läsare hittat till den nya.         http://jesswylde.blogg.se   ses där.   ...

Av djess - 13 januari 2009 13:14

    det är så bra att jag vill gråta:    

Av djess - 13 januari 2009 12:48

    jag och min bror snackade könsneutrala namn en dag. att det vore rätt coolt om jag hade hetat charlie. typ. eller sam. som förkortning ni vet.   då kom han tänka på en tjej i karlshamn. hon heter charlie frank.   frank är hennes efternamn. DET ty...

Av djess - 13 januari 2009 12:40

    jag skall ut och springa. men jag har inte kommit ngnstans än. vad jag vet. jag sitter här och snurrar på pysens stol, sörplar kaffe och lyssnar på nikola. jag hittar tusen saker att göra istället för det jag borde. dessutom är jag trött. då kän...

Av djess - 13 januari 2009 12:14

    nikola sarcevic - roll, roll and flee

Ovido - Quiz & Flashcards