Direktlänk till inlägg 8 november 2007

en helt ny karriär

Av djess - 8 november 2007 17:24


jag satt i rågsved häromdagen, ensam, lätt uttråkad, och hittade b sidor med kent. slängde i. lyssnade på gamla år. en sommar för så jävla många år sedan - känns det som. jag hade precis hört och accepterat kent. min första skiva. b sidor. jag minns att jag låg i pappas säng och lyssnade på en jävla bärbar cdspelare där.


men det var något mer..jag minns..det var något, ngn låt, som fick mig att falla pladask, jag kunde inte minnas vad den hette eller hur den gick, så där satt jag i soffan i rågsved och lyssnade igenom gamla år, gamla minnen, gamla sår. bytte skiva och väntade ut låten.


spår nummer fem.

en helt ny karriär.


tro fan att jag föll stenhårt igen. det gjorde ont och kändes bra på samma gång. jag har inga smärtsamma minnen med låten. mer än tiden själv. och tiden är smärtsam på sitt eget sätt. för alla.


och för alla som undrar, jag vet att ni gör det, jag har haft det bra. det har gått bra som vanligt. min karl kan konsten att få en att skratta.

så nu behöver ni inte fråga.


verkligen.

spår två.

GAH.

 
 
Ingen bild

filtan

8 november 2007 20:45

så sant så sant,. B-sidor ÄGER!!
O satan vad jag har saknat din blogg. Vågen för att du är tillbaka! yeeeii!

 
jennie

jennie

8 november 2007 21:53

frågan är ju varför alla låtar på b-sidor har varit just b-sidor, när de flesta skulle platsa som första singel på vilken skiva som helst.

chans. är kanske den bästa ever, tycker jag :)
skönt att du är tillbaka, varför i helvete finns inget internet i rågsved?

http://igelbloggen.blogspot.com

 
jess

jess

8 november 2007 23:25

vi får mata på kent ngn dag framöver, kakan!

http://djess.bloggagratis.se

 
jess

jess

8 november 2007 23:40


de är snuskigt bra, de flesta. jag är kär på nytt. 8)

det är min karl som är dum! eller. inte dum. men han har inte kirrat internet helt enkelt. av okänd anledning. men det skall fixas. lovar. 8) pusso!

http://djess.bloggagratis.se

 
Ingen bild

jennie

9 november 2007 23:46

jag ska ju på kent. om en vecka. fattar du? LÄÄÄÄNGTAR ihjäl mig :) så hela nästa vecka bli det bara kent. man måste göra så inför en konsert. förra veckan var det bara moneybrother :)

ja, säg åt karln att fixa bums! pusso

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av djess - 2 februari 2009 15:13

  vi gör såhär istället; denna bloggen får stå kvar tills alla mina läsare hittat till den nya.         http://jesswylde.blogg.se   ses där.   ...

Av djess - 13 januari 2009 13:14

    det är så bra att jag vill gråta:    

Av djess - 13 januari 2009 12:48

    jag och min bror snackade könsneutrala namn en dag. att det vore rätt coolt om jag hade hetat charlie. typ. eller sam. som förkortning ni vet.   då kom han tänka på en tjej i karlshamn. hon heter charlie frank.   frank är hennes efternamn. DET ty...

Av djess - 13 januari 2009 12:40

    jag skall ut och springa. men jag har inte kommit ngnstans än. vad jag vet. jag sitter här och snurrar på pysens stol, sörplar kaffe och lyssnar på nikola. jag hittar tusen saker att göra istället för det jag borde. dessutom är jag trött. då kän...

Av djess - 13 januari 2009 12:14

    nikola sarcevic - roll, roll and flee

Ovido - Quiz & Flashcards