Direktlänk till inlägg 15 november 2007

jag blir så förbannad

Av djess - 15 november 2007 22:28


jag blir så himla arg. av flera olika anledningar.

jag skall förklara läget.


min lillebror, pysen, som jag kallar honom. han är tolv år och går sista året på mellanstadiet. han har jättemånga kompisar, en hel del som är äldre. han hänger ofta med dem, uppe i ishallen, idrottshallen eller på fotbollsplanerna på sommaren, han drivs av sport, ungefär.

dock lägger han inte lika mkt vikt på skolan. alltså. han är jäteduktig på engelska och svenska, har dock svårt med matte och koncentrationen är inte alltid där. så han går i ngn form av..hjälpgrupp, kallar vi det. stödundervisning? jaja, i vilket fall, det finns två killar i hans klass, hans såkallade kompisar, som tydligen har varit på honom under en längre tid på rasterna och hackat på honom pga att han inte anses vara smart, enligt dem, eftersom han får extra hjälp.

de har kallat honom för olika saker, inte så grovt. jag menar, pysen kan vara likadan, de är likadana allihopa, retas, men låter aldrig det gå över gränsen. ni vet hur de är, retstickor, men aldrig elaka. går det över till elakhet är det ren och skär mobbing.


min lillebror är smart, godhjärtad och ärlig. han är rolig och fullkomligt jävla vettig. han är bra på en massa saker, mindre bra på vissa. så som alla är.


iaf. dessa två killar, gick kanske förlångt idag, för pysen hotade med att ge igen på hockeyträningen vilket genast gjorde att de här två killarna slutade och blev rädda. pysen är en jävel på hockey, förmodligen på många sätt bäst i laget. och han gav igen. han och en annan. de körde mot honom från varsin sida och tryckte till honom hårt. den här killen bröt ihop och sprang hem.


det bör tilläggas att de här två killarna är otroliga ögontjänare.

jag har stött på många sådana genom åren i skolan och jag har lärt mig av mina misstag. man umgås inte med dem helt enkelt. jag lärde mig tillslut. min andra bror lärde sig också tillslut. och det kommer pysen också göra.


allt det här gör mig arg, för de är fruktansvärda barn. de är verkligen elaka. inte mot pysen direkt, förtom idag, men mot så många andra. och jag vill så grna säga ngt till dem så att de förstår, men det kan jag inte göra för de skulle skita i vilket, och sedan skulle säkert pysen få skit för att hans syrra försökt läxa upp dem..

det var inte rätt det pysen gjorde på hockeyträningen. absolut inte. men han har fått sin beskärda del. han kämpar så in i helvete med skolan och läxorna och så gör de andra två killarna så mot honom.


det sägs att jag och pysen är i stort sett exakt likadana till sättet. det inre. och om det verkligen stämmer så vet jag att han kommer gå storartad ur det där och att skolan kommer bli bättre. han kommer bli ännu vettigare än vad han redan är.

han är stark. han har så många vänner, så mkt innanför pannbenet, han har två syskon som står bakom honom i vått och torrt.


min älskade jävla pys.

det gör ont i mig att se på honom och se hur han försöker dölja sin ilska och hur ont det faktiskt gör.


suck..jag tror ingen läser det här. jag behövde ha det ur mig. jag är så jävla trött på elaka ungar.

 
 
jennie

jennie

18 november 2007 17:44

jag läser :)
vafan, en tackling på träningen, det var ju en bra sak att ge igen med.

http://igelbloggen.blogspot.com

 
Ingen bild

jess

18 november 2007 18:17

ja jag tycker det var rätt åt ungfan, det är en vidrig unge. faktiskt. 8/ men ändå, jag vill ju inte uppmuntra honom, fast jag förstår honom till hundra procent. pysen alltså. jag vet precis hur han kände då.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av djess - 2 februari 2009 15:13

  vi gör såhär istället; denna bloggen får stå kvar tills alla mina läsare hittat till den nya.         http://jesswylde.blogg.se   ses där.   ...

Av djess - 13 januari 2009 13:14

    det är så bra att jag vill gråta:    

Av djess - 13 januari 2009 12:48

    jag och min bror snackade könsneutrala namn en dag. att det vore rätt coolt om jag hade hetat charlie. typ. eller sam. som förkortning ni vet.   då kom han tänka på en tjej i karlshamn. hon heter charlie frank.   frank är hennes efternamn. DET ty...

Av djess - 13 januari 2009 12:40

    jag skall ut och springa. men jag har inte kommit ngnstans än. vad jag vet. jag sitter här och snurrar på pysens stol, sörplar kaffe och lyssnar på nikola. jag hittar tusen saker att göra istället för det jag borde. dessutom är jag trött. då kän...

Av djess - 13 januari 2009 12:14

    nikola sarcevic - roll, roll and flee

Ovido - Quiz & Flashcards