Direktlänk till inlägg 10 september 2008

MEDDELANDE TILL ALLA BILFÖRARE I SVERIGE!

Av djess - 10 september 2008 00:39



kära bilförare.

jag har något att säga.

på 2+1vägar..vad sysslar vissa av er med? helt ärligt?

jag har fått veta att tanken med 2+1 är att undvika olyckor, men helt seriöst. råkar inte ni idiotjävlar ut för en på eget bevåg inom en snar framtid så kommer jag personligen söka upp er och banka skiten ur er med mitt jävla basebollträ. ok?


BARA FÖR ATT VÄGEN SMALNAR AV OCH GÅR IHOP TILL EN FIL SÅ INNEBÄR INTE DET ATT MAN SKALL SÄNKA HASTIGHETEN SOM GÄLLER DEN STRÄCKAN!!!!!!11


och snälla, snääälla, när ni på motorväg/motortrafikled kör om en lastbil under omständigheterna 2+1, SNÄLLA KÄRA NÅGON!!!,

kör om i mer än 95 km/h så att andra bilar också hinner om och slipper tänka på eventuell krock med vägräcke eller lastbil eller whatever.


seriöst.

att köra på sådan här väg får mitt jävla hjärta att närapå kasta in handduken.


om ni bara visste vilka idioter som tillåts ha körkort.

man blir fan mörkrädd.


och ja, jag hoppas ni råkar ut för något på eget jävla bevåg så att resten av trafikanterna slipper vara rädda för sitt liv pågrundav era idiotkörningar!


tack.


 
 
Chris - Sthlmguy

Chris - Sthlmguy

10 september 2008 00:49

Håller helt och hållet med dig, passerar en sådan sträcka när jag kör bil till och från Göteborg bland annat och man blir alltid lika förbannad på folk som inte kan köra.
Folk som hittat sitt körkort i diket eller Kellog´s Frosties paketet...
Nä vi kan dra igång en bärsärkagång mot dessa förare och dess fordon så blir vi kvitt dem ;) // Chris - Sthlmguy

http://sthlmguy.blogspot.com

 
Ingen bild

Max the killer

10 september 2008 01:51

Hej baby,
never heard got any idea what the fuck those round signs with some numbers inside mean? I guess you never learn what they mean? 110 means maximum speed 110 km/h not minimum speed 110 km/h dude! But I guess you don't like to live longer than your friend on the right, - right?

 
jess

jess

10 september 2008 03:22

hey babymax.

eftersom du uppenbarligen förstår svenska så svarar jag på svenska.

jag har bara en sak och säga.
det är mot lagen att köra så att du överskrider hastigheten som gäller, men det är precis lika mkt mot lagen att köra under den hastighet som gäller också. hastigheten är där för att följas. varken mer eller mindre.

det finns undantag såsom lgf-fordon och då de bogserar tex.
annars finns det ingen anledning till att ligga under den hastighet som gäller.
och aldrig heller över.

förstår inte hur du kunde missförstå mig så.
såvitt jag vet manade jag inte på folk att överskrida, bara köra så som sig bör.

http://djess.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av djess - 2 februari 2009 15:13

  vi gör såhär istället; denna bloggen får stå kvar tills alla mina läsare hittat till den nya.         http://jesswylde.blogg.se   ses där.   ...

Av djess - 13 januari 2009 13:14

    det är så bra att jag vill gråta:    

Av djess - 13 januari 2009 12:48

    jag och min bror snackade könsneutrala namn en dag. att det vore rätt coolt om jag hade hetat charlie. typ. eller sam. som förkortning ni vet.   då kom han tänka på en tjej i karlshamn. hon heter charlie frank.   frank är hennes efternamn. DET ty...

Av djess - 13 januari 2009 12:40

    jag skall ut och springa. men jag har inte kommit ngnstans än. vad jag vet. jag sitter här och snurrar på pysens stol, sörplar kaffe och lyssnar på nikola. jag hittar tusen saker att göra istället för det jag borde. dessutom är jag trött. då kän...

Av djess - 13 januari 2009 12:14

    nikola sarcevic - roll, roll and flee

Ovido - Quiz & Flashcards