Direktlänk till inlägg 10 april 2008

CARL M SUNDEVALL, VAD MENAR DU NU?

Av djess - 10 april 2008 23:40



carl m sundevalls dumma kommentar om hanna fridéns redogörelse om intervjun med honom som handlar om festivalminnen från nittiotalet:

'på nittiotalet när man hängde på festival och musik faktiskt betydde ngt'

kanske retar det bara mig. men alltså, förkastar denna fula, fula man alla musik därefter?

för let's face it. nittiotalet var väl ingen höjdartid med bra musik. det var ju inte som att den verkligen blomstrade ut som för första gången.


det enda nittiotalets musik bidrog med vad alla idag sköna nostalgitrippar till dåliga pophits. de var dåliga då och de är lika dåliga nu.


de riktiga framstegen, början på allt, då musik faktiskt betydde något var väl - om man skall dra hårda drag - redan på sextiotalet, inpå sjuttiotalet och sipprade ut i slutet av åttiotalet. sedan hände ngt och allt stannade av. visst, jag drar inte alla över samma kam, men carl von jagvetallt verkar vara fel ute eller så vet han inte mkt om musik som vi andra normala människor klassar som bra.


för övrigt så slutar musiken aldrig betyda ngt. det är för många genren för att man skall kunna förkasta ett helt årtionde.


well. det retade mig bara.

jävla fjant.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av djess - 2 februari 2009 15:13

  vi gör såhär istället; denna bloggen får stå kvar tills alla mina läsare hittat till den nya.         http://jesswylde.blogg.se   ses där.   ...

Av djess - 13 januari 2009 13:14

    det är så bra att jag vill gråta:    

Av djess - 13 januari 2009 12:48

    jag och min bror snackade könsneutrala namn en dag. att det vore rätt coolt om jag hade hetat charlie. typ. eller sam. som förkortning ni vet.   då kom han tänka på en tjej i karlshamn. hon heter charlie frank.   frank är hennes efternamn. DET ty...

Av djess - 13 januari 2009 12:40

    jag skall ut och springa. men jag har inte kommit ngnstans än. vad jag vet. jag sitter här och snurrar på pysens stol, sörplar kaffe och lyssnar på nikola. jag hittar tusen saker att göra istället för det jag borde. dessutom är jag trött. då kän...

Av djess - 13 januari 2009 12:14

    nikola sarcevic - roll, roll and flee

Ovido - Quiz & Flashcards