Alla inlägg den 3 april 2008

Av djess - 3 april 2008 23:54


så hade jag en egen bandspelare och ett blandband. ja ett kassettband. och jag var oerhört frälst och fäst vid det. vårdade det som ett litet barn och bar det alltid nära - man visste ju aldrig när man skulle få tillfälle till att visa dans eller bara vara i behov av musik.

jag hade en speciell låt. en absolut favorit. som slog allt. som jag hade jättemånga danser till, ihop med min bästis frida. en morgon samlades vi två och skulle köra dansen en allra sista gång innan vi bestämde oss för att visa upp den. vi hade lämnat kvar kassetten i bandspelaren. det vi möttes av har för evigt satt sina spår och sår som aldrig riktigt läkt.

ngn hade tagit sönder bandet! dragit ur allt och försökt mörka det genom att samla ihop allt och stoppa i bandspelaren. jag var förstörd. mitt band, mitt älskade band! jag grät och slog omkring mig.


tillslut kom det fram att det var min lillebror jeppe som varit i farten. han var inne i en period där han testade att ta sönder saker för att se på ett ungefär hur länge de höll.


iaf. efter björns uppträdande i melodifinalen så kom jag tänka på den där speciella låten. och jag tänkte dela med mig av den nu ikväll.

helt utan att skämmas kan jag säga att den är fortf lika bra som då.

eller okej, jag skäms kanske en pytteaning. men bara pytte.


update: jag var inte mer än sex-åtta år. :o fattar ni hur länge sedan det är? för mig iaf. och framförallt, fatta hur hårt det måste ha tagit på mig eftersom jag kommer ihåg det så färskt!


etype - this is the way

Av djess - 3 april 2008 20:52


det blir väl en ordentlig helg. IGEN. vet inte hur många helger jag varit nykter nu. det känns som en evighet. och det är alldeles för länge.

jag är trött på att vara nykter nu.

Av djess - 3 april 2008 17:37


det är alltså ngn som kommit till min blogg genom det här.

vem det än är, så ja, jag förlåter väl dig då.

Av djess - 3 april 2008 16:57


tori amos - bouncing off clouds

Av djess - 3 april 2008 16:45


om ni också älskar zombies kanske ni har sett diary of the dead?

jag vill så grymt gärna se den. skall få min bror till att ladda hem den.

om ni under tiden har tips så ge mig gärna. eller om ni tycker ngt om filmen.


vill se nu.

Av djess - 3 april 2008 16:24


hanna säger:

jag tänkte bara vilken som är den coolaste kompisen typ... o jag fik dig i huvudet! du är så jääävla skön jess!


fan vad det vägde upp min skitdag. jag blev rörd till tårar.

Av djess - 3 april 2008 16:21


klockan är snart halvfem och jag har inte fått i mig mer än ett knäckebröd och vatten. jag smuttade på jeppes mjölk när han åt rostade mackor.

nu börjar magen kurra. har ni några förslag på mat, kanske?

Av djess - 3 april 2008 15:39


vad gör ni? just nu? senare idag?

när gick ni upp imorse? vad jobbar ni med?


feed me.

Ovido - Quiz & Flashcards