Direktlänk till inlägg 6 november 2008

HÖST OCH VINTERHALVÅRET HANDLAR OM KÄRLEK.

Av djess - 6 november 2008 17:02

det märks att det är höst nu. att vintern närmar sig med sina alltid enorma stormsteg.
klara bevis på att höst och vinter dundrar in i omfattande vågor har med allt annat än gulna fallande löv och göra. det är jaktsäsong. vi jagar den rätta inför vintern, en mänsklig varm fäll att krypa intill, att ge sig hän åt, att finnas där för, att ha någon som finns där för en. en annan värme än brasor, värmegolv och element. den mänskliga värmen som letar sig in i blodådrorna och får hjärtat att koka, huden att rodna, lusten att dubblas om och om.
det är under höst och vinter vi jagar efter någon att stanna hos.

en enorm skillnad. på sommaren jagar vi tillfälliga förbindelser, ibland endast för en natt. vi har redan värmen, gemenskapen, solen, glädjen från naturen.

visst, det är inte såhär. för alla. alltid. men skillnaden är påtaglig och ämnet många gånger diskuterat. det är under denna årstiden vi vill vara kära och ömma. hitta hem. gå i ide.

vi är många som är precis så jag beskrivit här. och jag vet inte om jag tycker det är tragiskt eller rent naturligt. om årstiderna verkligen påverkar oss så.

jag har svårt att tro något av det, egentligen. därför blir det väldigt jobbigt att försöka förstå varför det ofta är såhär.


hösten handlar inte om tillfälliga relationer.

 
 
Thea

Thea

10 november 2008 10:54

Detta är nog så sant. Jag ångrar litet att jag/vi bröt upp nu på hösten. Den är ganska mörk och närhet botar mörkret, men man klarar allt på något sätt.

Kärlek från Thea

http://zimmy.bloggagratis.se

 
jess

jess

12 november 2008 17:07

där är du ju. jag undrade var du blev av. 8)

du kommer klara det galant.

http://djess.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av djess - 2 februari 2009 15:13

  vi gör såhär istället; denna bloggen får stå kvar tills alla mina läsare hittat till den nya.         http://jesswylde.blogg.se   ses där.   ...

Av djess - 13 januari 2009 13:14

    det är så bra att jag vill gråta:    

Av djess - 13 januari 2009 12:48

    jag och min bror snackade könsneutrala namn en dag. att det vore rätt coolt om jag hade hetat charlie. typ. eller sam. som förkortning ni vet.   då kom han tänka på en tjej i karlshamn. hon heter charlie frank.   frank är hennes efternamn. DET ty...

Av djess - 13 januari 2009 12:40

    jag skall ut och springa. men jag har inte kommit ngnstans än. vad jag vet. jag sitter här och snurrar på pysens stol, sörplar kaffe och lyssnar på nikola. jag hittar tusen saker att göra istället för det jag borde. dessutom är jag trött. då kän...

Av djess - 13 januari 2009 12:14

    nikola sarcevic - roll, roll and flee

Ovido - Quiz & Flashcards