Direktlänk till inlägg 23 november 2008

VARFÖR SKALL VI ENVISAS MED ATT GÖRA ALLT SÅ SVÅRT?

Av djess - 23 november 2008 00:27


jag är trött på att allt hela tiden skall vara onödigt svårt.

varje liten skitsak är som att bestiga ett berg. för att prata med en människa behöver man en kodknäckare med sig så att man kan tyda vad det är personen egentligen säger. och främst - vad den inte säger.



jag vill ta något vasst litet föremål och knacka mig innanför era pannben och dricka alla era tankar, äta dem, pryda mina väggar med dem. så att jag vet. för en jävla gångs skull. jag är trött på att gissa mig till varför vissa av er beter er som ni gör. varför ni vänder ert beteende mot mig. varför ni bli annorlunda och kalla. varför ni slutar svara. varför ni helt plötsligt blir tolv år igen.


om det är på den nivån, då skulle jag skicka en lapp 'får jag chans? ja, nej, kanske'

eller så skulle jag sitta och kasta sudd på någons nacke. jag skulle tänka på allt det där man gör när man blir stor. hur jävla häftigt man tyckte det var att få bli stor. bli accepterad. och äntligen ha folk som lyssnar på en.

bara att växa upp ingav ju respekt.




snällasnälla, världen. det gör mig så trött i huvudet att behöva undra vad det är som egentligen är fel.

säg som det är ist. då får jag väl vara dum i huvudet, jobbig eller totalt gay. då vet jag det iaf.


det gäller er alla.

relativt raka rör funkar nog bra.

tror ni inte det?


lättare så iaf. så slipper vi alla bli utmärkta detektiver och mind readers.



usch. det är ingen bra kväll. jag känner mig utelämnad, ensam, väldigt ledsen och fruktansvärt oförstående inför allt och alla.

nu skall jag ta mitt oerhört bekymrade huvud och somna.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av djess - 2 februari 2009 15:13

  vi gör såhär istället; denna bloggen får stå kvar tills alla mina läsare hittat till den nya.         http://jesswylde.blogg.se   ses där.   ...

Av djess - 13 januari 2009 13:14

    det är så bra att jag vill gråta:    

Av djess - 13 januari 2009 12:48

    jag och min bror snackade könsneutrala namn en dag. att det vore rätt coolt om jag hade hetat charlie. typ. eller sam. som förkortning ni vet.   då kom han tänka på en tjej i karlshamn. hon heter charlie frank.   frank är hennes efternamn. DET ty...

Av djess - 13 januari 2009 12:40

    jag skall ut och springa. men jag har inte kommit ngnstans än. vad jag vet. jag sitter här och snurrar på pysens stol, sörplar kaffe och lyssnar på nikola. jag hittar tusen saker att göra istället för det jag borde. dessutom är jag trött. då kän...

Av djess - 13 januari 2009 12:14

    nikola sarcevic - roll, roll and flee

Ovido - Quiz & Flashcards