Direktlänk till inlägg 25 november 2008

JAG ÄLSKAR DIG AV HELA MITT HJÄRTA, DIME.

Av djess - 25 november 2008 23:48



den åttonde december tvåtusenfyra hade bandet damageplan en spelning på en pub i ohio. damageplan var dimebag darrell och hans bror vinnie pauls nya band efter splittringen med pantera. precis innan bandet skulle gå upp på scen för att börja lira vände sig dimebag om till sin bror, flinade och sade 'van halen!'. de allra sista orden han någonsin skulle säga.

och vilken betydelse som ligger bakom de orden. van halen är, för er som är helt utan kunskap, ett band. vinnie och dime förknippade fest, spelarglädje och lycka med van halen.


bara sekunder in i första låten flänger en person från publiken fram och börjar vifta med ett vapen, skriker något och siktar på dimebag. på bara en sekund släcks dimebag darrells liv. skjuten i huvudet av en vettvilling.

nathan gales, mördaren, blev efter enbart ett par minuter ihjälskjuten av en polis.


det gör så ont i mitt hjärta. i min själ. när jag tänker på hur brutalt snabbt och orättvist denne fantastiske människa och gitarrist fick sätta livet till pga en psykiskt störd människa. nathan gales var ett fantatiskt panterafan och ansåg bland annat att bröderna var skyldiga till splittringen av bandet.


det finns filmer, intervjuer, hyllningar, hur mkt som helst som visar vilken livsglädje dimebag hade. han älskade livet, musik, sina vänner, sin familj. han var en väldigt glad människa och en jävla talang.


dimebag darrell är min absoluta största idol. av många fler anledningar än vilket musikgeni han var.


och ikväll spelade black label society på berns i stockholm. det enda jag hade att trösta mig med (jag var för pank för att följa med) var att de inte skulle köra låten 'in this river' som zakk wylde (sångare i bandet, ozzys gitarrist) skrivit och tillägnat dimebag, en av zakks nära vänner.


men vad händer? jo. de spelade in this river. och jag missade det.


det gör mig så obotligt ledsen att jag missar en jävligt bra låt, av en grym gitarrist, som tillägnar sin tanke och musik till en annan grym gitarrist - och människa.


jag skall blunda och lugna ner mitt hjärta nu.

och lyssna på


black label society - in this river

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av djess - 2 februari 2009 15:13

  vi gör såhär istället; denna bloggen får stå kvar tills alla mina läsare hittat till den nya.         http://jesswylde.blogg.se   ses där.   ...

Av djess - 13 januari 2009 13:14

    det är så bra att jag vill gråta:    

Av djess - 13 januari 2009 12:48

    jag och min bror snackade könsneutrala namn en dag. att det vore rätt coolt om jag hade hetat charlie. typ. eller sam. som förkortning ni vet.   då kom han tänka på en tjej i karlshamn. hon heter charlie frank.   frank är hennes efternamn. DET ty...

Av djess - 13 januari 2009 12:40

    jag skall ut och springa. men jag har inte kommit ngnstans än. vad jag vet. jag sitter här och snurrar på pysens stol, sörplar kaffe och lyssnar på nikola. jag hittar tusen saker att göra istället för det jag borde. dessutom är jag trött. då kän...

Av djess - 13 januari 2009 12:14

    nikola sarcevic - roll, roll and flee

Ovido - Quiz & Flashcards