Alla inlägg den 29 juni 2008

Av djess - 29 juni 2008 23:38



när jag bär ord utav värde vill jag tillägna dem någon.

jag vill ge dem till någon som betyder något.

jag älskar mina ord och håller dem nära.

för mig betyder dem allt, för andra är de bara ord.


bara ord.

som det smärtar.

mina ord är så mycket mer än bara ord.

orden är jag. jag är orden.


jag printade mina ord av betydelse på papper.

en gång.

och lärare grät.


jag slängde alla femtiotvå sidorna i papperskorgen efter det mötet.

och tänkte inte på de texterna mer.


för de lärarna betydde orden något.

men jag blev rädd och insåg plötsligt att det kanske fanns fler som skulle känna betydelsen. förstå en liten,liten del av mig.


så jag lämnade det där. och tänker inte tillbaka särskilt ofta.

sedan dess har jag haft svårt att hitta ord av betydelse.

förståelse för min kärlek till dem.


men ikväll tillägnar jag alla dessa orden till dig.


vetskapen om att varken du eller jag vet vem 'dig' är känns relativt trygg och jag är okej med att jag inte har något namn att fylla i.




jag är tillfreds med att 'dig' kan vara just du.

ikväll.




Ovido - Quiz & Flashcards