Direktlänk till inlägg 9 juni 2008

IT'S THE WRONG KIND OF PLACE.

Av djess - 9 juni 2008 23:10


ikväll är min värld helt fel. jag vill ha färg, ljud och fantasier. vänners berusning och skrålande.

jag blir så naken och uppfläkt jävla ensam efter en intensiv tid bland folk. jag blir förtvivlad och klättrar på väggarna.

en längre tid har jag spenderat med ensamheten och en rätt mängd kopp av sociala stunder. men så kom festival och all världens folk och vi var vänner allihopa. många kära återseenden. jag blev den sociala jess igen. den sjukt sociala. som har tid med allt och alla och kör med femtioelva bollar i luften på en och samma gång utan att tappa ngn.


sedan försvann alla tillbaka till verkligheten och jag dröjde mig kvar. vande mig direkt vid allt folk och alla ljud. den sociala jess är tillbaka, efter en smärre svacka. och jag får panik av att vara ensam. av att folk går tillbaka till den tråkiga verkligheten. min verklighet är också bra. den är inte tråkig. den är rolig. trevlig.


det är när jag sitter i denna förtvivlans stund som jag låter tankar gro, jag sår små frön som gör ont och somväxer sig starka farligt snabbt. och det är då de sömnlösa nätterna kommer. det är då jag vill gråta och tömma kroppen på all skit. jag skulle vilja göra en själslig tarmsköljning.

visst låter det fint? fräscht? elegant. sofistikerat. sofistikerat. sokistiferat. världens svåraste ord på fyllan.


men jag är inte full. jag sitter här nykter. och jag insåg precis att om mindre än en timme är jag en dag närmare tjugo.


mkt dravel ikväll, mina vänner.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av djess - 2 februari 2009 15:13

  vi gör såhär istället; denna bloggen får stå kvar tills alla mina läsare hittat till den nya.         http://jesswylde.blogg.se   ses där.   ...

Av djess - 13 januari 2009 13:14

    det är så bra att jag vill gråta:    

Av djess - 13 januari 2009 12:48

    jag och min bror snackade könsneutrala namn en dag. att det vore rätt coolt om jag hade hetat charlie. typ. eller sam. som förkortning ni vet.   då kom han tänka på en tjej i karlshamn. hon heter charlie frank.   frank är hennes efternamn. DET ty...

Av djess - 13 januari 2009 12:40

    jag skall ut och springa. men jag har inte kommit ngnstans än. vad jag vet. jag sitter här och snurrar på pysens stol, sörplar kaffe och lyssnar på nikola. jag hittar tusen saker att göra istället för det jag borde. dessutom är jag trött. då kän...

Av djess - 13 januari 2009 12:14

    nikola sarcevic - roll, roll and flee

Ovido - Quiz & Flashcards