Direktlänk till inlägg 12 juni 2008

VAD ÄR EN INTRESSANT BLOGG?

Av djess - 12 juni 2008 18:15



vad är en intressant blogg? vad handlar den om?

är mode intressant för dig? klickar du dig fram mellan matbloggar? mammabloggar? de bloggar jag själv läser handlar helt enkelt om folks vardag. inte direkt vad de dricker för sorts kaffe. inte heller om att de har städat och lyckats bädda sängen helt felfritt.


de personer vars vardag jag läser om är lite..mer än vanliga vardagar. deras vardag, en helt vanlig vardag för dem, men helt annorlunda för mig. jag tycker om det. folks vardag. det är för mig intressant.

inte tråkigt. modebloggar, det är tråkigt.


så. det jag undrar, som jag är grymt nyfiken på, är vad som är en intressant blogg, för just dig.

vad för typ av bloggar som drar dig.


berätta.

 
 
Ingen bild

MCMLXXXII

12 juni 2008 18:39

Nej, personligen håller jag inte med dig. Dagböcker är i 99 fall av 100 gäspframkallare. Det finns några undantag. Än så länge har jag bara hittat en "vardagsblogg" som jag gillar. Det beror på att killen som skriver den klämmer in en portion humor och analyserar händelser istället för att bara räkna upp händelser från A till Ö. (jontehans.bloggagratis.se)

Det jag gillar att läsa om är folk som tänker efter innan de skriver. Med all önskvärda tydlighet ska det framgå att det har tagit tid att skriva inlägget. Temat är inte så noga. (Det finns länkar till två bloggar jag gillar på min sida)
Är det någon som misshandlar det svenska språket slutar jag sluta läsa omgående.

Om man läser mitt inlägg som jag länkar till nedan förstår man nog vad jag tycker.
mcmlxxxii.bloggagratis.se/2008/03/19/581787-hemligt-dokument/

 
trollpackan kvastar in!

trollpackan kvastar in!

12 juni 2008 18:51

Jag gillar när en bloggare skriver om sin vardag och då med en stor portion humor, inte bara räknar upp att "idag har jag skurat köksgolvet" utan det ska vara roligt skrivet även om det kanske var det som det handlade om. En sådan blogg är tex sefyrin.bloggagratis.se, hon brukar vara rolig att läsa. Filifjonkan är en annan men har en annan typ av blogg...ja, det finns några stycken.
Ha det!

http://trollpackan

 
jess

jess

12 juni 2008 19:28

MCMLXXXII, jag har läst igenom ditt länkade hemliga inlägg. och jag måste säga att det finns stunder då jag går igenom dina punkter. men oftast gör jag inte det. jag skriver det som faller mig in för stunden. kanske inte heller särskilt genomtänkt. men det var längesedan - om än ngnsin - jag skrev för ngn annan än mig själv. däremot är det väldigt roligt med folk som återvänder till min blogg. att de trots mina oigenomtänkta inlägg fortsätter läsa. så. 8)

tack för ditt svar!

http://djess.bloggagratis.se

 
jess

jess

12 juni 2008 19:31

trollpackan, smickrande namn, till att börja med. 8) får mig osökt att tänka på min barndom och häxlekar ute i skogen..men.
till saken.

jag skall läsa din länk. och din blogg. 8) det är kul med nytt folk och nytt att läsa. jag håller inte med dig om den där fjonkan. jag ser verkligen inte ngt värt att återkomma till där. tur för honom att smaken är så olika. 8)

tack för ditt svar, ha det!

http://djess.bloggagratis.se

 
trollpackan igen!

trollpackan igen!

12 juni 2008 20:39

Du går in på www.bloggtoppen.se och där har de en länk du kan klicka på för att registrera din blogg där. Bara att följa instruktionerna, sedan får du ett meddelande på mejlen för du måste anmäla din mejl när du reggar dig, med en länk som du sätter in på din sida för att få dit ikonen. det kan ta ett par dagar ibland innan du får meddelandet, för de kollar ju din blogg innan de godkänner den för registrering.
De andra reggar man sig på liknande sätt hos, du måste gå in på deras hemsidor således och registrera dig.
Hoppas att du får till det!

ps. Fjonkan är en hon;)
Ha det bäst!

http://trollpackan

 
Thea

Thea

12 juni 2008 22:50

en intressant blogg är en blogg där man får ut något av någon annans tankar och åsikter. typ när du skriver om facebook.
det finns en jävla massa modebloggar och matbloggar. men det mest tragiska bloggarna är de som skriver om sin anorexi och bulimi.. fy.. sorgligt.
jag gillar blogga med varierande glada, ledsna, arga, insiktsfulla inlägg. ungefär. =)

http://zimmy.bloggagratis.se

 
jess

jess

12 juni 2008 23:10

trollpackan, tack så mkt för hjälpen. jag testade och det var lättare på bloggagratis än vad det var på blogg.se. men tack iaf. 8)

thea, det är ungefär så jag känner också. 8) härligt!

http://djess.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av djess - 2 februari 2009 15:13

  vi gör såhär istället; denna bloggen får stå kvar tills alla mina läsare hittat till den nya.         http://jesswylde.blogg.se   ses där.   ...

Av djess - 13 januari 2009 13:14

    det är så bra att jag vill gråta:    

Av djess - 13 januari 2009 12:48

    jag och min bror snackade könsneutrala namn en dag. att det vore rätt coolt om jag hade hetat charlie. typ. eller sam. som förkortning ni vet.   då kom han tänka på en tjej i karlshamn. hon heter charlie frank.   frank är hennes efternamn. DET ty...

Av djess - 13 januari 2009 12:40

    jag skall ut och springa. men jag har inte kommit ngnstans än. vad jag vet. jag sitter här och snurrar på pysens stol, sörplar kaffe och lyssnar på nikola. jag hittar tusen saker att göra istället för det jag borde. dessutom är jag trött. då kän...

Av djess - 13 januari 2009 12:14

    nikola sarcevic - roll, roll and flee

Ovido - Quiz & Flashcards