Direktlänk till inlägg 9 juli 2008

DAGENS MISSUNNSAMMA.

Av djess - 9 juli 2008 15:47


det är väldigt sällan jag klickar mig in på bloggkommentatorernas blogg numera. men det händer fortf, oftast när jag har tråkigt.

det kan vara roligt att läsa.


i vilket fall så tycker jag det framgår jävligt tydligt i inlägg som handlar om kenza eller blondinbella, tex, att ungdomar är jävligt missunnsamma. alltså - inte bella och kenza, men de som läser deras bloggar. jag håller inte av ngn av dem, men att de har det bra ställt kan inte de hjälpa. tyvärr. att de gör saker för sina pengar och har skoj, det hade väl vem som helst gjort för sina pengar.


men när de gör det så får de skällsord i kommentarsfälten. om de ses ute på ett ställe med en kille vid sin sida så är de horor, slynor, idioter, jävla fittor, det ena med det andra.

har de en åsikt om ngt så är de bara blåsta.

råkar de stava fel en gång så borde de gå om skolan.

är de med i tidningen så är de kåta på publicitet och ytliga.


alltså. dessa två hajpade tjejer har lyckats, den ena en fotomodell på sjutton år och den andra en politiskt inriktad affärstänkande tjej.

vad nu att 'lyckas' är..det är ju olika för alla. vi har olika mål.


men fan för alla som är så fruktansvärt missunnsamma.

bara för att jag inte råkar digga deras stil och attityd så slänger jag inte skit på dem eller går till personangrepp.


som bloggkommentatorerna menar på är det förmodligen ungdomar som sitter och tjurar över hur bra andra har det.


jag tror det hela handlar om att vi hela tiden tävlar med precis alla omkring oss. vi vill ha allt, vara allt ochsåvidare.


sluta gnälla över alla de unga söta tjejer som har pengar, men dålig attityd. gör ngt själv istället för att gnälla. koncentrera dig på dina egna mål och drömmar.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av djess - 2 februari 2009 15:13

  vi gör såhär istället; denna bloggen får stå kvar tills alla mina läsare hittat till den nya.         http://jesswylde.blogg.se   ses där.   ...

Av djess - 13 januari 2009 13:14

    det är så bra att jag vill gråta:    

Av djess - 13 januari 2009 12:48

    jag och min bror snackade könsneutrala namn en dag. att det vore rätt coolt om jag hade hetat charlie. typ. eller sam. som förkortning ni vet.   då kom han tänka på en tjej i karlshamn. hon heter charlie frank.   frank är hennes efternamn. DET ty...

Av djess - 13 januari 2009 12:40

    jag skall ut och springa. men jag har inte kommit ngnstans än. vad jag vet. jag sitter här och snurrar på pysens stol, sörplar kaffe och lyssnar på nikola. jag hittar tusen saker att göra istället för det jag borde. dessutom är jag trött. då kän...

Av djess - 13 januari 2009 12:14

    nikola sarcevic - roll, roll and flee

Ovido - Quiz & Flashcards