Direktlänk till inlägg 22 juli 2008

STACKARS JÄVLAR, TÄNKER JAG.

Av djess - 22 juli 2008 23:11



jag var i kristianstad idag och handlade kläder.

då slogs jag av en tanke på en annan. jag gick i stan och det gick förbi ett flertal par med barn. och det jag tänkte var


'stackars dem. så olyckliga de måste vara. och så tvingas dem vara tillsammans för barnens skull. närfan låg dem med varandra senast, liksom? hundratre år sedan, MINST. undra hur ofta han är otrogen? hur ofta hon är otrogen. ah, shit. det är synd om dem. att de måste hålla ihop och verka glada för barnens skull. stackarna..'


och så bah, men hallå jess!?

så kan du inte tänka! sade jag till mig själv.

johooo, sade en annan jess. tänk för att jag kan det! för jag VET! jag VET att det är så! alla är olyckliga! alla par är olyckliga!


jag gick där och brottades med 'jess jag förstår numera att det kanske finns lycka i familjer' och 'jess jag vet hur drillen går, jag har sett det förr, det är alltid samma visa'.

jag vet inte vem som vann.

men grejen att det är först idag, vid tjugo års ålder, som tanken på att alla par kanske inte är olyckliga...det känns ju..knäppt.


jag är inte van vid att ngt håller. jag är uppväxt med dåliga vibbar kring sådant. jag har sett saker som fått mig att tvivla något så fruktansvärt att jag helt tydligt lider när jag ser par på stan. jag lider med dem. önskar att de kunde slå sig fria.


många gånger tänker jag på förhållande som fängelse.


jag..måste sluta tänka så. och se ngt bra. jag måste komma ifrån att man inte behöver vara olycklig i ett förhållande, att partnern inte är en otrogen lögnare.

det är inte alltid så.


det är bara i min värld som jag misstänker alla för att vara as.


 
 
Thea

Thea

23 juli 2008 10:07

Hoppas du hittar lycklig kärlek i framtiden! Så du ser att det går. Även om jag faktiskt kan förstå de där tankarna du tänker om förhållande.

http://zimmy.bloggagratis.se

 
jess

jess

23 juli 2008 16:12

vi får väl se. 8)
jag försökte inte få fram att jag är ute efter ngn..kärlek..i det här blogginlägget. bara så du vet. jag är fullkomligt tillfreds med att vara med bara mig. typ. och jag jagar inte kärlek heller. 8)

http://djess.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av djess - 2 februari 2009 15:13

  vi gör såhär istället; denna bloggen får stå kvar tills alla mina läsare hittat till den nya.         http://jesswylde.blogg.se   ses där.   ...

Av djess - 13 januari 2009 13:14

    det är så bra att jag vill gråta:    

Av djess - 13 januari 2009 12:48

    jag och min bror snackade könsneutrala namn en dag. att det vore rätt coolt om jag hade hetat charlie. typ. eller sam. som förkortning ni vet.   då kom han tänka på en tjej i karlshamn. hon heter charlie frank.   frank är hennes efternamn. DET ty...

Av djess - 13 januari 2009 12:40

    jag skall ut och springa. men jag har inte kommit ngnstans än. vad jag vet. jag sitter här och snurrar på pysens stol, sörplar kaffe och lyssnar på nikola. jag hittar tusen saker att göra istället för det jag borde. dessutom är jag trött. då kän...

Av djess - 13 januari 2009 12:14

    nikola sarcevic - roll, roll and flee

Ovido - Quiz & Flashcards