Direktlänk till inlägg 29 juli 2008

HELA VÄRLDEN ÄR SÅ UNDERBAR, IGEN!

Av djess - 29 juli 2008 15:23


jag lyssnar på markus hela tiden. jag är tokig, jag är medveten om det.



allt i mitt liv förefaller sig högst ointressant. jag drar med mig min sopsäck av bekymmer och ånger överallt, jag lagar mat på jobbet, städar på jobbet, tvättar på jobbet, tar hand de gamla på jobbet, skriver rapport på jobbet, duschar de gamla på jobbet, går runt på jobbet, hänger ut tvätten på jobbet, diskar lite mer på jobbet, dricker massa vatten på jobbet, stirrar mer än vanligt på mobilen på jobbet, saknar fruktansvärt mkt under tiden på jobbet, grubblar mer på jobbet, får mer ont i fötterna på jobbet.


jag är en riktig pedant på mitt jobb. säkert sjukt störig. plockar och lägger saker tillrätta helahelahela tiden.

så fort jag kommer hem slänger jag saker omkring mig.

jag sade till mor min att jag borde ta med mig jobbet hem. då skulle det se annorlunda ut här.


inte mkt sömn inatt, msn plingade till precis som jag gjorde mig redo för att gå, detvillsäga vill halvtre på natten. såklart drog jag mig för att gå, då samtalen kan vara både...givande..och intressanta. givande? jag vet inte. jag känner att jag får ut ngt av det.

så, vid fyratiden gjorde jag mig åter redo för sömn, men mötte motstånd av tre feta getingar som föredrog min taklampa.

vi kämpade tappert och markus varvat med tori amos hördes som bakgrundsmusik i min korta actionfilm. (finfin blandning, ja)


så, vid kvart över fick jag täcke över kroppen, eller inte ens det, ett örngott, jag dör av värme annars. sedan flög jag upp ur sänghelvetet vid kvart i sex, joe black snurrade fortf i dvdn, bara det tydde på hur löjligt lite jag sovit.


sedan jobb sju till tre. så jävla muppigt.

nu sitter jag här. pigg. trött. pigg. ont i fötter och rygg.

frustrerad, irriterad, undrande, ständigt denna återkommande fråga 'vad i helvete håller jag på med? vilken nivå spelar vi på? är vi i samma liga?'

den retar mig. som en..speta i hälen.


bloggen fortsätter klättra på bloggtoppen. ligger på femtio nu. sakta men säkert. framsteg flamsteg.


när slutade ni läsa, mer exakt?

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av djess - 2 februari 2009 15:13

  vi gör såhär istället; denna bloggen får stå kvar tills alla mina läsare hittat till den nya.         http://jesswylde.blogg.se   ses där.   ...

Av djess - 13 januari 2009 13:14

    det är så bra att jag vill gråta:    

Av djess - 13 januari 2009 12:48

    jag och min bror snackade könsneutrala namn en dag. att det vore rätt coolt om jag hade hetat charlie. typ. eller sam. som förkortning ni vet.   då kom han tänka på en tjej i karlshamn. hon heter charlie frank.   frank är hennes efternamn. DET ty...

Av djess - 13 januari 2009 12:40

    jag skall ut och springa. men jag har inte kommit ngnstans än. vad jag vet. jag sitter här och snurrar på pysens stol, sörplar kaffe och lyssnar på nikola. jag hittar tusen saker att göra istället för det jag borde. dessutom är jag trött. då kän...

Av djess - 13 januari 2009 12:14

    nikola sarcevic - roll, roll and flee

Ovido - Quiz & Flashcards