Alla inlägg under november 2008

Av djess - 16 november 2008 13:04



mitt exkexex maatins kommentar om ps3:

har faktiskt köpt ps3 nu, så jag har bra underhållning. nästan lika bra som bröst och rumpa.


bröst och rumpa är ju inte ens i samma liga!

men kommentaren är fin och värdig rampljuset.


godmorgon,goddag,godkväll.

Av djess - 16 november 2008 00:29



först ut och gå och svettas med pappa på en ny längre runda. sedan hem, duscha, byta om och iväg till bino efter glatt samtal från molina.


de förfestade och bino bjöd mig på sprit. jag tackade ja och hivade ett par groggar, lyssnade på bra musik, snackade bra skit och skrattade mkt. molina och jess var på topp!


sedan drog dem, och jag hemåt. inga planer på utgång i krstd ikväll för min del. jag är fortf trött på krstd. och folket där. tyvärr verkar de alla vara av samma skrot och korn.


så. summa summali, bra och lagom kväll.


nu titta klart på true lies, favoritfilmen när jag var liten.

idag vet jag bättre.


snart, tjugoåtta veckor senare.

bra grejer.


senare, godnatt.

Av djess - 14 november 2008 11:33

JLÔ säger:

tja!

mallory knox säger:

hej! : D

mallory knox säger:

vad händer?

JLÔ säger:

jag äter lite godis!

mallory knox säger:

har du godis!?

JLÔ säger:

ja och chokcklad och glass

mallory knox säger:

jag är så jävla hungrig, det finns inget bröd hemma! helt värdelöst.

varför äter du sådant? sluta upp!

JLÔ säger:

haha

JLÔ säger:

haha

mallory knox säger:

jag vill ha mat!!!111

mallory knox säger:

har du sagt till amanda att vi skall sparka sönder hennes röv!? : D

JLÔ säger:

ja :(

JLÔ säger:

du sa ju det!

JLÔ säger:

det är ditt fel!

JLÔ säger:

hon har hotat mig!

mallory knox säger:

hahaha

mallory knox säger:

hahahah

mallory knox säger:

vad sade hon?

JLÔ säger:

att hon ska bita sönder min pung

Av djess - 14 november 2008 10:35



YEEES! fyFAN vad min musiksmak äger era rövar alla jävla dagar i veckan!

jag har alltid misstänkt att det bott en liten hiphoparyochickalick i mig.


jay-z - hardknock life

Av djess - 14 november 2008 10:17



en stor kopp kaffe, kent - en helt ny karriär och lagom snack över internet.

regnet droppar lite blygsamt utanför, det finns inga tecken, inga känslor på att det är fredag idag. det känns inte som en helig dag.


det känns som en vanlig överjävlig höstdag.


och kent känns helt rätt.


godmorgon.

Av djess - 14 november 2008 00:14



jag vill ha sommaren tillbaka. :(









ge mig.

Av djess - 13 november 2008 23:29



det här med fördomar. jag har verkligen grubblat på det de senaste dagarna. hur det egentligen fungerar, åt vilket håll det är okej, OM det är okej att ha fördomar mot någon persons fördomar?


att vi har fördomar är omöjligt att komma ifrån. det är lite som en medfödd grej, vi har någon fördom mot något här i världen. det kan vara väldigt harmlöst och i andra fall...inte riktigt lika harmlöst. det finns fördomar som bygger på rädsla, fördomar som bygger på erfarenheter, fördomar som bygger på hat, fördomar som bygger på påtryck från sin omgivning.


jag har fördomar. mot idealen. jag har fördomar mot en viss typ av person. det som är så fantastiskt är att de jag haft starka fördomar mot/om är idag mina närmaste vänner.


jag är medveten om att jag har fördomar, jag ger det därför en chans att bevisa motsatsen innan jag fäller någon slutgiltlig dom. jag tycker inte det är hemskt. det är mänskligt. människor har fula sidor. ofrånkomligen.


men min undran.. hur är det med fördomar mot någons fördomar?

jag har en vän, eller hon kanske inte direkt är min vän idag, som har fördomar. väldigt rasistiska och främlingsfientliga. jag är fullt emot hennes åsikter. jag gör inget direkt för att försöka förändra dem, delvis för att jag vet att det är hopplöst, jag talar däremot om för henne hur fel jag tycker att hon har. att man inte bara kan tycka illa om någon människa beroende på kultur och hudfärg.

men. till saken hör att hon förmodligen inte har särskild koll på vad hon egentligen tycker. det hela verkar väldigt vagt, och hon talar emot sig själv mer än en gång. egentligen tycker jag mest synd om henne. synd för att ingen i hennes närhet har gett henne en chans att se det ur en annan synvinkel tidigare.


så. jag undrar alltså. jag är emot fördomar av alla slag, däremot erkänner jag att vi alla ligger inne med dem på olika plan, men..hur okej är det att ha fördomar mot tex, den här vännen jag pratade om nyss? förhoppningsvis är det väl funtade människor som läser den här bloggen och är lite humana och välvilliga, som förstår att min väns tänkande och tyckande är..fel. oriktigt, inte fel kanske. men oriktigt. att hata en annan pga hudfärg kultur och land..det är liksom inte okej. och sådant vet man oftast. det är lite som att man lär sig skilja på rätt och fel, när man är liten.


blir mina fördomar mot hennes fördomar befogade därför att jag 'har rätt'?


det är lite svårt, ibland.

Av djess - 13 november 2008 23:10



fan! vilka minnen bara för det! snubblade alldeles precis över låten som utgjorde hela vistelsen på hultsfred nollsex. visst fanns det ett par till låtar, men just denna låten stod på repeat, spelades hela vägen upp och hem, den enda låten det konstigt nog inte var hack i i slutet av veckan.



vi hade faktiskt liiiite bra musik med oss. den här var grymt bra, tex. och är fortf.



hultsfred nollsex i mitt hjärta.


Ovido - Quiz & Flashcards